REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
arrocco.pl
Sklep internetowy działający pod adresem www.arrocco.pl prowadzony jest przez INTAR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą: ul. Odolanowska 60, 63-400 Ostrów Wielkopolski, posiadająca numery NIP: 6222430543, i REGON: 250525170, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000085446, o kapitale zakładowym wysokości 4.000.000 zł w całości opłaconym, zwana dalej „Sprzedawcą”.
Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: arrocco@arrocco.pl Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą. Ze Sprzedawcą można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ul. Odolanowska 60, 63-400 Ostrów Wielkopolski, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie lub pod numerem telefonu: 607 631 414 (godziny pracy Sprzedawcy 8-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Ustala się następujące znaczenie dla słów:
- REGULAMIN – niniejszy regulamin,
- KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie,
- PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna posiadająca status przedsiębiorcy, wpisana do rejestru CEIDG, dokonująca Zamówienia w ramach swojej działalności gospodarczej, jednak bez związku z zawodowym charakterem tej działalności. Status ten dotyczy wyłącznie klientów mających miejsce dostawy lub siedzibę w Polsce.
- KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa Sprzedaży,
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu,
- SKLEP – serwis internetowy dostępny pod adresem www.arrocco.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Przedmiotem działalności Sprzedawcy jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane Produkty poprzez stronę internetową. Korzystanie z tej usługi możliwe jest bez konieczności logowania się. Sprzedawca umożliwia bezpłatne przeglądanie asortymentu Sklepu na stronach produktowych.
- Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sprzedawcą.
- Każdy Klient dokonujący zakupu Produktów oferowanych przez Sprzedawcę w ramach sklepu jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
W celu usprawnienia komunikacji dla potencjalnych i bieżących Użytkowników, w razie pytań w pierwszej kolejności zaleca się skorzystanie z odpowiednich zakładek informacyjnych.
§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu:
- podłączenie do Internetu,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka,
- Samsung Internet w wersji 10 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, lub
- Microsoft Edge w wersji 17 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies, lub
- Mozilla Firefox w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
- Opera w wersji 60 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i Cookies, lub
- Google Chrome w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
- iOS Safari w wersji 12 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
- aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
- monitor w rozdzielczości nie mniejszej niż 360×640 px w przypadku telefonów , 768×1024 px w przypadku tabletów i 1366×768 px w przypadku komputerów.
- włączona obsługa Cookies i Java Script
- program do odczytu plików formatu PDF.
- W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia.
- Sklep nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego podejmowania decyzji. Względnie Sklep może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Sprzedawcę nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych. Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep działał w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usuwać wszelkie ewentualne usterki Sklepu. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania ewentualnych przerw konserwacyjnych.
- Klient może dokonać subskrypcji newsletteru Sklepu, czyli cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sprzedawcy. Aby zapisać się na newsletter, Klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. W wiadomościach wysyłanych w ramach newsletteru będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się. Klient może wypisać się z newsletteru, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, przekazując oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Sklepu: arrocco@arrocco.com lub wybranie linku rezygnacji w wiadomości e-mail dostarczanej z newsletterem.
§ 3 BEZPIECZEŃSTWO TREŚCI
- Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem w jakiejkolwiek formie. Za treści takie uznaje się między innymi treści, które:
- są niezgodne z tematyką Sklepu — wypowiedzi powinny być związane z treściami pojawiającymi się w ramach Sklepu, tj. kwestiami związanymi z oferowanymi produktami i ich zastosowaniem;
- dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu – sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Klientów elektronicznie na adres e-mail Sklepu;
- zawierają linki prowadzące do innych stron czy plików;
- służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek.
- służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów;
- nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
- propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
- nawołują do nienawiści, lub zachowań niebezpiecznych, lub pochwalają takowe;
- zniesławiają lub znieważają lub jakkolwiek naruszają dobra osób trzecich;
- zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
- naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób.
- W przypadku naruszenia powyższych wytycznych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji i usuwania takich treści bez informowania o tym zamieszczającego. Zamieszczanie treści wskazanych powyżej w Sklepie będzie skutkować konsekwencjami przewidzianymi w niniejszym Regulaminie w tym nawet uniemożliwieniem dokonywania zakupów w Sklepie.
- Klient, który uważa daną treść w Sklepie za nielegalną lub niezgodną z Regulaminem, może przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie jej dotyczące. Zgłoszenie takie należy składać elektronicznie i powinno zawierać wskazanie konkretnej treści, argumenty za jej usunięciem i dane zgłaszającego pozwalające na jego identyfikację. Anonimowe odwołania nie będą rozpatrywane.
- Zgłoszenia zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania. Zgłaszający otrzyma potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadomi Klienta drogą elektroniczną lub na piśmie.
- Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu jej w Sklepie.
- Strony mogą odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Decyzja w przedmiocie odwołania jest ostateczna.
§ 4 ZAMÓWIENIA
- Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Sklepie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta. Przed złożeniem zamówienia (poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę”) Klient potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia.
- Wyświetlenie przez Sklep komunikatu o potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia po kliknięciu w przycisk „Zamawiam i płacę” stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej i zawarciu umowy. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia (przycisk „Zamawiam i płacę”) Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta.
- Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako Konsument.
- Ocena czy Klient będący przedsiębiorcą wpisanym do rejestru CEIDG ma status Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta, jest dokonywana przez Sprzedawcę w stosunku do indywidualnego przypadku oraz w oparciu o ewentualne oświadczenia Klienta złożone w toku Zamawiania Produktów
- W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w Sklepie: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór dokonywany jest przez: wybranie produktu i dodanie go do koszyka.
- W przypadku niektórych Produktów dostępnych w ofercie Sklepu, Klient ma możliwość ich personalizacji poprzez wybór odpowiednich opcji z listy dostępnych. Po dokonaniu wyboru system dokona przeliczenia ceny produktu (jeśli zachodzi taka konieczność) a Klient otrzyma możliwość dodania tak spersonalizowanego produktu do koszyka. Dalsza część procesu zakupowego przebiega identycznie do innych produktów i opisana jest powyżej.
- W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sprzedawcy lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sprzedawca zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sprzedawcę czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:
- częściową realizacją — wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;
- anulowania całości Zamówienia (odstąpienie).
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych.
§ 5 KREATOR
- W ramach Sklepu, Klient ma możliwość skorzystania z funkcjonalności kreatora, umożliwiającej mu złożenie Zamówienia na mebel dopasowany do jego potrzeb w zakresie rozmiaru i innych parametrów.
- W celu skorzystania z niego, Klient powinien wybrać odpowiednią opcję w ramach strony Sklepu, a następnie przejść kolejne kroki w ramach formularza kreatora.
- Następnie Klient umawia spotkanie z projektantem, w celu dopracowania szczegółów takiego Zamówienia.
- W przypadku kreatora, zawarcie umowy i złożenie Zamówienia, następuje w drodze osobnego kontaktu mailowego wraz z projektantem, który poinformuje Klienta o wszystkich kluczowych aspektach umowy, czasie realizacji, koszcie i sposobach zapłaty.
§ 6 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI
- Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT (jeżeli ze względu na miejsce dostawy Towaru jest naliczany) i nie obejmują kosztów dostawy. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany – informacja o tym zamieszczona jest w podsumowaniu Zamówienia.
- Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Sklepie:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej,
- za pośrednictwem przedsiębiorstwa spedycyjnego.
Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem takiego Zamówienia.
- Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach Produktów w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:
- Przelew tradycyjny,
- Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl — obsługę płatności prowadzi PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym, wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
- W razie dokonania Zamówienia, a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu 48 godzin, Zamówienie zostaje anulowane.
- Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty zawarcia umowy. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia.
- W przypadku zwrotu przesyłki do Sprzedawcy na skutek braku odbioru przesyłki (niezależnie od wybranej formy przesyłki) będzie ona składowana na koszt i ryzyko Klienta w siedzibie Sprzedawcy przez okres 14 dni. W takim przypadku Sprzedawca wystąpi do Klienta z wezwaniem do odebrania Zamówienia i wskazaniem terminu odbioru. Po upływie tego terminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy, utylizacji takiej przesyłki na koszt Klienta, względnie dalszej odsprzedaży jej zawartości oraz dochodzenia kosztów zwrotu przesyłki, kosztów jej przechowywania i stosownego odszkodowania.
§ 7 REKLAMACJE
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Produktu zgodnego z umową i bez wad oraz do należytego wykonywania umówionych usług.
- W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Produktu, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w momencie jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego prawnych poprzedników lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Przy tym domniemuje się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- W przypadku umów zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi i/lub odpowiedzialności kontraktowej za świadczone usługi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.
- Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
a) Cechy takie jak opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
b) Przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi;
c) Odpowiedniość i przydatność do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d) Ilość i cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu;
e) Sposób dostarczenia wraz z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać;
f) Jakość, która musi opowiadać takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Klientowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. - Klient ma obowiązek dokładnego sprawdzenia Produktu po jego odbiorze od przewoźnika. Wszelkie wady będące skutkiem transportu Towaru do Klienta muszą być zgłoszone niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od odebrania przesyłki, celem umożliwienia Sprzedawcy złożenia reklamacji u przewoźnika.
- W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego produktu lub świadczonych usług, Klient może złożyć reklamację i poinformować Sprzedawcę o zaobserwowanych nieprawidłowościach oraz udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu i dalszym postępowaniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub na innym trwałym nośniku.
- W przypadku braku zgodności Produktu z umową Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może wymienić towar, jeśli Klient zażądał jego naprawy lub naprawić go, gdy Klient zażądał jego wymiany tylko jeśli zapewnienie zgodności towaru z umową w pierwotnie wybrany przez Klienta sposób jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. W takim przypadku Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, dopiero gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, przy uwzględnieniu specyfiki towaru i celu, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Klient ma obowiązek udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkt na swój koszt, a jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności, Sprzedawca zdemontuje oraz zamontuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany lub zleci wykonanie tych czynności na swój koszt. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W niektórych przypadkach nie jest konieczne wysyłanie reklamowanego Produktu, a Sprzedawca może poprzestać na oględzinach zdjęć dostarczonych przez Klienta, o czym poinformuje go po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego.
- Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy, Klient może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Prawo takie nie przysługuje Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta.
- W przypadku Klienta nie posiadającego uprawnień konsumenta, ma on bezwzględny obowiązek sprawdzenia odbieranego Produktu, w przeciwnym razie przyjmuje się, że przyjął go bez zastrzeżeń i że został on dostarczony zgodnie z treścią Zamówienia.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Powinien wtedy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu Produktu do Sprzedawcy. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego w załączniku do Regulaminu. Termin uważa się za zachowany jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta wyśle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na e-mail: arrocco@arrocco.pl najpóźniej w ostatnim dniu 14-dniowego okresu. Sprzedawca po wpłynięciu oświadczenia o odstąpienia w formie elektronicznej na ww. e-mail lub adres pocztowy potwierdzi niezwłocznie jego wpływ przez wysłanie informacji na adres poczty internetowej odstępującego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych.
- Produkty powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów użytkowania, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta powinien postępować z Produktem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Ponosi on odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany Produkt jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego, według wyboru Sklepu.
- Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem Zamówienia m.in. jest umowa:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Zwracany Produkt należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu na adres magazynu Sprzedawcy, tj. ul. Odolanowska 60, 63-400 Ostrów Wielkopolski. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy (koszty odesłania), tj. koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy są bezzwrotne.
- W przypadku odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta płatności, w tym koszty pierwszej dostawy, zostaną przekazane na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności dokonanych kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu niegenerującą dla niego dodatkowych kosztów (np. w oświadczeniu o odstąpieniu).
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania zamówionego Produktu z powrotem od Klienta lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 9 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności i cookies zamieszczonej na stronie internetowej Sklepu.
§ 10 PRAWA AUTORSKIE
Regulamin oraz wszelkie treści umieszczone w Sklepie, w tym zdjęcia i opisy, stanowią przedmiot praw autorskich w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek ich kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie, bądź dokonywanie ich opracowań, w całości lub w części, jakimikolwiek metodami, urządzeniami, technikami, bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Na każdy sprzedany przez Sprzedawcę Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
- Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Regulaminu, a postanowieniami zawartymi przez Sprzedawcę i Klienta w treści indywidualnych umów dotyczących świadczenia usług/sprzedaży, pierwszeństwo mają postanowienia tych umów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi za pomocą stosownego komunikatu na stronie Sklepu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
Załącznik nr 1
INTAR SP. Z O.O.
ul. Odolanowska 60, 63-400 Ostrów Wielkopolski, NIP: 6222430543, KRS: 0000085446 |
____________________, dnia ________________ | |
Imię i nazwisko Klienta: | ______________________________________________________ | |
Adres Klienta: | ______________________________________________________ | |
E-mail Klienta: | ______________________________________________________ | |
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Niniejszym oświadczam, iż:
- Na podstawie art. 3855 kodeksu cywilnego i przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827) odstępuję umowy sprzedaży i zwracam wymienione poniżej towary.
- Znane mi są warunki zwrotu towarów w tym trybie określone w kodeksie cywilnym, regulaminie Sklepu oraz w wyżej wymienionej ustawie.
Data otrzymania towaru:
__________________________________________________________________________________
Numer dokumentu sprzedaży (paragonu lub faktury VAT) lub Numer zamówienia:
__________________________________________________________________________________
Zwracane towary (Nazwa/Ilość/Cena brutto):
Numer rachunku bankowego, na który zostanie zwrócona należność za towar:
_ _ – _ _ _ _ – _ _ _ _ – _ _ _ _ – _ _ _ _ – _ _ _ _ – _ _ _ _
Dane właściciela rachunku:
__________________________________________________________________________________
__________________________________
miejscowość i data podpis
Załącznik nr 2
INTAR SP. Z O.O.
ul. Odolanowska 60, 63-400 Ostrów Wielkopolski, NIP: 6222430543, KRS: 0000085446 |
____________________, dnia _____________________ | |
Imię i nazwisko (nazwa firmy): | ||
Adres: | ||
Numer NIP: | ||
e-mail: | ||
FORMULARZ REKLAMACJI TOWARU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu _________ produkt/produkty:
jest/są wadliwy/e.
Zamówienie nr ____________________
Nr paragonu/faktury _____________________________________________________________________
Wada polega na (opis):
Wada została stwierdzona w dniu _____________________________________ .
Z uwagi na powyższe, na podstawie §6 Regulaminu żądam (właściwe podkreślić*):
- wymiany towaru na nowy,
- obniżenia ceny towaru o kwotę _____________(słownie: ___________________________) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto _______________________________________
- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto_____________________
Niniejszym załączam fotografie ukazujące ww. wadę produktu.
Zobowiązuję się do odesłania produktu do na adres sprzedawcy na jego żądanie, jeżeli będzie to konieczne dla rozpatrzenia reklamacji.*
lub
Przekazuję produkt wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym.*
……………………………….
(Data, pieczątka i podpis Klienta)
—————————————————————————————
ADNOTACJE SPRZEDAWCY – DECYZJA DOTYCZĄCA REKLAMACJI
Reklamacja została uznana/nieuznana z następujących powodów:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data otrzymania reklamacji: _________________________
Osoba rozpatrująca reklamację: ______________________
Data rozpatrzenia reklamacji: ________________________
Dalsze postępowanie reklamacyjne – informacje dla Klienta
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________
(Data, pieczątka i podpis Sprzedawcy)